سینک ظرفشویی رو با این وسایل ساده برق بنداز !

0

نحوه تمیز کردن سینک ظرف‌شویی استیل با وسایل ساده و دم‌ دستی

تمیز کردن سینک ظرف‌شویی : سینک ظرف‌شویی استیل به‌ دلیل زیبایی، کیفیت، استحکام، بادوام بودن و همچنین قیمت مناسبی که نسبت به سایر مدل‌های سینک‌ها دارد، عضو ثابت اکثر آشپزخانه‌ها هستند. این سینک‌ها با هر مدل دکوراسیونی تناسب و هماهنگی دارند از این‌رو یک انتخاب خوب و درست برای هر آشپزخانه‌ای می‌باشند.

از آنجایی‌که نظافت و تمیزی آشپزخانه مهم است و سینک ظرف‌شویی مدام با ظرف آشپزخانه، میوه و سبزیجات در تماس است پس رعایت تمیزی این بخش از آشپزخانه امری بسیار ضروری و مهم است درنتیجه بر آن شدیم تا در این مطلب شما را با راهکارهای ساده اما کارآمد برای تمیزی سینک ظرف‌شویی آشنا کنیم.

هرچند وقت یکبار باید سینک ظرف‌شویی را تمیز کرد؟

درست که درخشان بودن سینک ظرف‌شویی و زیبایی آن سبب می‌شود فضای آشپزخانه زیباتر بنظر بیاید اما باید گفت تنها هدف از تمیزی و نظافت سینک ظرف‌شویی بحث زیبایی نیست ازآنجایی‌که پیش‌تر هم گفته شد تمام مواد خوراکی با سینک ظرف‌شویی در تماس هستند. به همین علت توصیه می‌شود هفته‌ای یک‌بار حتما سینک ظرف‌شویی شسته شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تمیزکننده سینک موجود در بازار

 

چه لوازمی برای تمیزی سینک استیل نیاز است؟

برای تمیزی سینک ظرف‌شویی لازم نیست از مواد شوینده گران‌قیمت و خطرناک استفاده کنید با ویرا تولز همراه باشید تا در ادامه شمارا با مواد ساده و سالمی برای نظافت سینک ظرف‌شویی آشنا کنیم. این مواد در کنار اینکه سینک شما را تمیز می‌کند خط و خش سطحی ایجاد شده برروی سینک را نیز از بین می‌برند.

مواد لازم:

  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • روغن زیتون
  • فرچه یا برس ظرفشویی ( برس شستشوی نرم یا اسکاژ اسفنجی نرم)
  • بطری آب‌پاش
  • دستمال میکروفایبر

تمیز کردن سینک ظرف‌شویی

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تمیزکننده سینک موجود در بازار

 

مراحل انجام:

  1. در قدم اول سینک ظرف‌شویی را با مقداری مایع ظرف‌شویی و آب داغ کاملا تمیز کنید، تا هیچ‌گونه مواد چسبنده و کثیفی بر روی سینک باقی نماند.
  2. سپس تمام سطح سینک ظرف‌شویی را آغشته به جوش شیرین بکنید. جوش در کنار اینکه کثیفی‌های سینک را از بین می‌برد این مواد کاملا سالم و غیر سمی است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.
  3. حالا بهتر است با یک اسکاژ نرم و یا فرچه در جهت بافت سینک روی سینک ظرف‌شویی بکشید به‌هیچ‌عنوان از اسکاژ سیمی استفاده نکنید زیرا سطح استیل را خراب می‌کند.
  4. قبل از شستن جوش‌شیرین سرکه سفید را داخل بطری بریزید و به تمام سطح سینک اسپری کنید در این زمان جوش شیرین شروع به کف کردن می‌کند که اصلا نگران‌کننده نیست و یک واکنش طبیعی می‌باشد اجازه دهید این ترکیب شیمیایی اسیدی کار خود را انجام دهد و درنهایت اقدام به شستشو کنید.
  5. در این مرحله سینک را با یک پارچه نخی خشک‌کنید و اگر دیدید که سینک کاملا تمیز نشده‌است دوباره جوش‌شیرین را به سطح سینک آغشته کنید و سرکه نیز اسپری کنید تا این ترکیب دوباره کار خود را انجام دهد.
  6. در آخرین مرحله قصد برق انداختن سینک را دارید پس مقداری کمی روغن زیتون را روی دستمال میکروفیبر بریزید و چند بار تمام سطح استیل را با استفاده از آن تمیز کنید.
۵/۵ - (۱ امتیاز)