بهترین برند مونوپاد حرفه ای

0

مونوپاد محبوب‌ ترین وسیله برای عاشقان عکس های سلفی است. این وسیله در واقع یک میله بلند است که قابلیت چرخش ۳۶۰درجه دارد و ارتفاع و زاویه آن قابل تنظیم می باشد. مونوپاد انواع مختلفی دارد. به هنگام خرید این کالا باید موارد مهمی که بر روی عملکرد، کیفیت و قیمت موناپاد تاثیرگذار هستند را بررسی کنید و با توجه به آنها بهترین برند موناپاد حرفه ای را انتخاب نمایید. در ادامه انواع مونوپاد را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که یک مونوپاد حرفه ای باید چه قابلیت هایی داشته باشد.

معرفی انواع مونوپاد

بطور کلی موناپادها از لحاظ کارایی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • مونوپاد معمولی

مونوپاد معمولی از یک میله، یک گیره جهت نگهداری گوشی و یک شاتر ثابت تشکیل شده است. شاتر ثابت بر روی دسته قرار دارد. گوشی تلفن همراه از طریق یک سیم  با طول کم با این مدل مونوپاد متصل می شود. یکی از معایب مونوپاد معمولی آسیب دیدگی یا فرسوده شدن کابل بعد از گذشت مدتی است. همچنین، در صورتیکه به هنگام گرفتن عکس، دست شما تکان بخورد یا بلرزد، تصاویر تار می شوند. به همین دلیل تقاضا برای مونوپاد معمولی چندان زیاد نیست.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

  • مونوپاد بلوتوثی

مونوپاد بلوتوثی یک مونوپاد حرفه ای است که مجهز به یک ریموت کنترلی می باشد. این ریموت بر روی دسته قرار دارد. با این حال، قابل جابجایی است و می توانید آن را از دسته جدا کنید و در دستتان نگه دارید. به این ترتیب، در صورت تکان خوردن دستتان، عکسها تار نمی شوند. در مدلهای حرفه‌ای تر، شاتر مونوپاد بلوتوثی قابلیت های بیشتری دارد. به عنوان مثال برخی از شاترها دکمه بزرگنمایی (zoom out) و کوچک نمایی (zoom in) دارند. برخی دیگر نیز قابلیتهای مختلفی را برای تصویربرداری با اندروید یا ios در اختیار کاربران قرار می دهند. مونوپادهای بلوتوثی نسبت به مدل معمولی وزن بیشتر و قیمت بالاتری دارند.

مشخصات مونوپاد حرفه‌ای

اگر بدنبال مونوپاد حرفه ای هستید که بتوانید عکسهای سلفی باکیفیتی بگیرد، باید این دو مورد را در زمان خرید بررسی کنید:

۱-وزن و اندازه مونوپاد

یک مونوپاد حرفه ای باید سبک باشد. هر چه مونوپاد سبک تر باشد، طبیعتا عکسبرداری با آن راحتتر است. در ساخت بیشتر مونوپادها از میله های آلومینیومی استفاده می شود زیرا وزن کمی دارند. با این حال، برخی مونوپادها مجهز به یک سه پایه هستند که جدا نمی شوند. از این رو، وزن این مدل مونوپاد اندکی بیشتر است.

۲-استحکام گیره نگهدارنده

یک مونوپاد حرفه ای باید قدرت لازم برای نگه داشتن گوشی را داشته باشد. در غیر اینصورت، امکان جدا شدن و افتادن گوشی از مونوپاد وجود خواهد داشت. از آنجاییکه امروزه هزینه تعمیرات یا تعویض ال سی دی گوشی تقریبا بالا است، بنابراین، توصیه دیتاجو به شما خرید یک مونوپاد با گیره های نگهدارنده قدرتمند است.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

قیمت منوپاد حرفه ای

مونوپادها مانند سایر محصولات جانبی موبایل در بازه قیمتی متنوعی عرضه می شوند. عوامل گوناگونی مانند جنس بدنه، نوع گیره، شاتر بلوتوثی و… روی قیمت مونوپاد تاثیرگذار هستند. همانطور که در بالا اشاره شد، قیمت مونوپاد بلوتوثی گرانتر از مونوپاد معمولی است، اما با توجه به  اینکه کار کردن با آن راحتتر است و عکسهای باکیفیت تری را می توان با آن گرفت، ارزش هزینه کردن دارد.

معرفی بهترین برند مونوپاد حرفه ای

۱-مونوپاد هواوی Huawei AF11 Selife Stick

مونوپاد هواوی مدل AF11 یک مونوپاد معمولی است. دکمه شاتر این محصول بر روی بدنه قرار دارد. وزن آن حدودا ۱۳۲ گرم است و جزء سبک ترین مونوپادهای موجود در بازار می باشد. مونوپاد هواوی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد.

مونوپاد هواوی Huawei AF11 Selife Stick

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

بنابراین، می توانید گوشی خود را در جهت افقی، عمودی یا هر زاویه دلخواه تنظیم نمایید. این مونوپاد از طریق یک سیم به موبایل وصل می شود. باتری این محصول نیاز به شارژ کردن ندارد.

۲- مونوپاد استند مدل XT-02

مونوپاد بلوتوثی استند مدل XT-02 یکی از بهترین مونوپادهای موجود در بازار برای تولید کنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی است. این محصول با اکثر اسمارت فون ها سازگاری دارد. قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و تنظیم زاویه استفاده از این مدل مونوپاد را راحت کرده است.

مونوپاد استند مدل XT-02

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

مونوپاد استند مدل XT-02 به هیچ نرم افزاری نیاز ندارد. این محصول دارای یک کنترل از راه دور است که توسط آهنربایی که در داخل آن تعبیه شده است به میله می چسبد.

۳- پایه مونوپاد یانتنگ مدل YT-1288

شرکت یانتنگ یکی از برندهای فعال در زمینه تولید و عرضه مونوپاد در ایران است. مونوپاد مدل YT-1288 یکی از باکیفت ترین و پرطرفدارترین محصولات این شرکت می باشد. این محصول ۳ ضامن دارد. طول میله مونوپاد در حالتی که هر ۳ ضامن باز شوند به ۱.۲۵ متر افزایش می یابد.

پایه مونوپاد یانتنگ مدل YT-1288

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

مونوپاد یانتنگ مدل YT-1288 از نوع بلوتوثی بوده و دارای یک ریموت از راه دور می باشد. این محصول با سیستم عامل ios و اندروید ۴.۳ و بالاتر سازگار است. با این وجود، عرض آن به اندازه‌ای است که تنها گوشی های کوچکتر از ۵.۵ اینچ را ساپورت می کند.

۴- مونوپاد مدل Tripod Selfie Stick P007

یکی دیگر از مونوپادهای حرفه ای مناسب وبلاگ نویسان و تولید کنندگان محتوای موبایلی، مونوپاد مدل Tripod Selfie Stick P007 است. این محصول با عرض ۴.۵ سانتیمتر  می تواند تا ۸سانتیمتر را در خود جای دهد. این مدل مونوپاد با فناوری بلوتوث کار می کند و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری ندارد.

مونوپاد مدل Tripod Selfie Stick P007

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

دسته تلسکوپی آن ۶ سطحی است که بعد از باز شدن کامل، طول آن به ۶۰.۸ سانتی متر افزایش می یابد. این ویژگی موجب می شود تا کاربر فضای وسیعتری را برای تصویربرداری در اختیار داشته باشد. مونوپاد مدل   P007  همچنین دارای یک کنترل از راه دور است که توسط آهنربایی که داخل بدنه تعبیه شده است، به جایگاه خود می چسبد.

۵- مونوپاد گوشی و دوربین پرومیت MonoPro-5

مونوپاد پرومیت مدل MonoPro-5 مناسب تصویربرداری با موبایل و دوربین است. این مونوپاد از یک میله تلسکوپی، گیره نگهدارنده و یک دسته تشکیل شده است. روکش دسته از جنس فوم می باشد. از این رو مانع از لیزخوردن یا لرزش دست به هنگام عکسبرداری می شود.

مونوپاد گوشی و دوربین پرومیت MonoPro-5

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع مونوپاد حرفه ای موجود در بازار

طول این محصول ۵۰ سانتیمتر و بسیار سبک است. قابلیت ۳۶۰ درجه و امکان تنظیم زاویه و نیز وجود یک بند مچی از دیگر ویژگی های خوب مونوپاد پرومیت می باشند. برای خرید هر یک از این محصولات می توانید به سایت فروشگاه دیجی کالا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.