بهترین اسکیت بردهای بازار ایران

0

ورزش اسکیت برد یکی از هیجان انگیز‌ترین رشته‌های ورزشی به حساب می‌آید که بیشتر در بین جوانان و نوجوانان طرفدار دارد. تخته اسکیت یا همان اسکیت برد اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسیله این ورزش است که در اندازه‌ها، طرح‌ها و مدل‌های مختلف ارائه می‌شود و به همین دلیل، شاید خرید اسکیت برد برای آماتورها و افرادی که قصد دارند ورزش اسکیت برد را شروع کنند کمی دشوار باشد. با این وجود، اصلا جای نگرانی نیست زیرا در این مطلب از بونگ قصد داریم به همه نکات مهمی که لازم است پیش خرید اسکیت برد بدانید اشاره کنیم و همچنین مدل‌هایی از بهترین اسکیت بردهای بازار ایران که توسط بهترین مارک های اسکیت برد عرضه می‌شوند را به شما معرفی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید اسکیت برد

همانطور که عنوان شد، خرید اسکیت برد، بویژه برای افراد تازه کار، ممکن است به امری دشوار و گیج کننده تبدیل شود اما بعد از مرور نکاتی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم شما به یک متخصص خرید اسکیت برد تبدیل خواهید شد و می‌توانید به راحتی اسکیت بردی که مناسب شما است را انتخاب نمایید.

قسمت‌های مختلف اسکیت برد

پیش از خرید اسکیت برد حتما توصیه می‌شود که با قسمت‌های مختلف آن آشنایی پیدا کنید چرا که با این کار شما قادر خواهید بود که اسکیت بردهای با کیفیت را بهتر و سریع‌تر شناسایی کنید. هر اسکیت برد از تخته اسکیت (Deck)، تیغه‌ها (Trucks)، چرخ‌ها (wheels)، بلبرینگ‌ها (Bearings) و نوار گریپ (Grip Tape) تشکیل شده است.

تخته اسکیت (Deck): تخته همان صفحه‌ای است که اسکیت سوار بر روی آن می‌ایستد. تخته اسکیت از چند لایه چوب به هم چسبانده شده تشکیل شده است.

تیغه‌ (Trucks): به اسکیت برد اجازه چرخیدن به طرفین را می‌دهد و به عنوان محور برای چرخ‌ها عمل می‌کند.

چرخ‌ها (wheels): چرخ‌ها اجازه حرکت را به اسکیت برد می‌دهند و معمولا از پلی اورتان ساخته می‌شوند.

بلبرینگ‌ها (Bearings): بلبرینگ‌ها داخل چرخ‌ها قرار می‌گیرند و به آن‌‌ها اجازه می‌دهند که آزادانه بچرخند.

نوار گریپ (Grip Tape): یک نوار مخصوص که بر روی تخته اسکیت چسبانده شده و اجازه می‌دهد که پاها بهتر روی تخته قرار گیرند و انجام حرکات نمایشی راحت‌تر شود.

انواع اسکیت برد

آشنایی با انواع مختلف اسکیت برد نیز یک از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از خرید اسکیت برد باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی، سه نوع مختلف اسکیت برد داریم که هر سه نوع آن‌ها بسیار جذاب و کاربردی هستند و می‌توانید از استفاده از هر سه آن‌ها لذت بببرید: اسکیت برد استاندارد، اسکیت برد کروزر و لانگ برد.

اسکیت برد استاندارد

خرید اسکیت برد های استاندارد بهترین گزینه برای تازه کارها به حساب می‌آید زیرا با این نوع اسکیت برد‌ها تمام استایل‌های اسکیت کردن از جمله اسکیت کردن در خیابان یا اسکیت کردن در پارک امکان پذیر خواهد بود. اسکیت بردهای استاندارد ظاهری شبیه به چوب بستنی دارد و لبه جلویی و پشتی آن‌ها از گرد است.

اسکیت برد کروزر

اسکیت برد های کروزر از نظر ساختاری معمولا شبیه به اسکیت بردهای استاندارد هستند اما شکل ظاهری آن‌ها متفاوت است. این نوع اسکیت برد‌ها معمولا لبه جلویی تیزتری نسبت به اسکیت بردهای استاندارد دارند و برای اینکه در مسیرهای ناهموار سواری بهتری را ارائه دهند، چرخ‌های نرم‌تری را نیز شامل می‌شوند. اسکیت برد‌های کروزر همچنین نسبت به نوع استاندارد سبک‌تر هستند و مانور دادن با آن‌ها بین موانع نیز راحت‌تر خواهد بود.

لانگ برد

اسکیت‌ برد‌های لانگ برد اندازه بزرگتری نسبت به دو نوع دیگر اسکیت برد دارند و به همین دلیل حفظ تعادل بر روی آن‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود. بنابراین، اگر هدف شما یادگیری مسائل پایه اسکیت برد سواری است و تمایل کم‌تری به یاد گرفتن حرکات نمایشی دارید لانگ بردها یک گزینه ایده‌آل برای شما به حساب می‌آیند. این نوع اسکیت برد‌ها همچنین برای طی مصافت‌های طولانی و پایین آمدن از سراشیبی نیز بهترین گزینه هستند.

اندازه

اما اندازه اسکیت بردی که می‌خرید باید چقدر باشد؟ به طور کلی، یک قانون جامع در مورد انتخاب اندازه اسکیت برد وجود ندارد و هر اسکیت بردی که بر روی آن احساس راحتی می‌کنید می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. اما علاوه بر احساس راحتی، توصیه می‌شود عرض اسکیت بردی که انتخاب می‌کنید، متناسب طول کفشی باشد که می‌پوشید. به عنوان مثال، اگر طول کفش شما حدود ۲۵ سانتی‌متر است، بهتر است به دنبال اسکیت بردی با عرض بین ۲۲ تا ۲۷ سانتی‌متر باشید.

اما از نظر کاربرد، عرض اسکیت برد می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد، به گونه‌ای که اسکیت‌ بردهای با عرض کم‌تر بیشتر برای حرکات نمایشی و چرخش‌ به طرفین مناسب هستند اما اسکیت برد‌های عریض‌تر برای استفاده شهری و عملکرد به عنوان یک وسیله نقلیه، گزینه بهتری به شمار می‌روند.

بهترین مارک های اسکیت برد در بازار ایران

اما حالا که به نکات مهم در خرید اسکیت برد آشنا شدید، قصد داریم تا چند نمونه از بهترین اسکیت بردهای بازار ایران که توسط بهترین مارک های اسکیت برد تولید و عرضه می‌شوند را خدمت شما معرفی کنیم. همه مدل‌های اسکیت برد که در لیست زیر مشاهده می‌کنید دارای کیفیت بالایی هستند و شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید.

اسکیت برد المنت کد ۱۲۵

المنت یکی از مشهور‌ترین و بهترین مارک های اسکیت برد به شمار می‌رود که محصولات آن از طرفداران زیادی در بازار ایران برخوردار هستند. اسکیت برد المنت کد ۱۲۵ نیز یکی از بهترین محصولات این برند است که در دسته اسکیت‌ برد‌های استاندارد قرار می‌گیرد و توانسته رضایت بسیاری از خریداران خود را جلب نماید. چوب به کار رفته در این اسکیت برد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به اینکه جنس آن انعطاف پذیر است به هیچ عنوان نیازی نیست که نگران شکسته شدن آن باشید.

قطر هر چرخ اسکیت برد المنت کد ۱۲۵ برابر با ۶۴ میلی‌متر است و به دلیل فلزی بودن تیغه خیالتان از بابت استحکام آن نیز راحت خواهد بود. اگر می‌خواهید که اسکیت کردن را یاد بگیرید و یا هدف شما یادگیری حرکات نمایشی است، این اسکیت به دلیل سبک بودن، استحکام بالا و طراحی مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به حساب می‌آید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه اسکیت برد المنت کد ۱۲۵

 

اسکیت برد المنت مدل Nyjah huston

اسکیت برد المنت مدل Nyjah huston محصولی دیگر از برند المند است که همانند سایر محصولات این برند از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این اسکیت برد در دسته اسکیت برد‌های استاندارد قرار گرفته و جنس تیغه آن از فلز است که این ساختار فلزی، می‌تواند خیال شما را از بابت استحکام و دوام آن راحت کند. تخته اسکیت برد نیز از هفت لایه چوب افرا کانادایی که به محکم بودن و استحکام بالا شهرت دارد ساخته شده و به همین دلیل هیچ نگرانی در مورد شکسته شدن یا آسیب دیدن آن وجود نخواهد داشت.

اسکیت برد المنت مدل Nyjah huston چرخ‌های قطر ۶۴ سانتی‌متری دارد که یک سایز متداول برای اسکیت برد‌های استاندارد به حساب می‌آید. به دلیل سبک بودن، انعطاف بالا و  راحتی در چرخش، خرید این اسکیت برد برای کسانی که می‌خواهند پارک‌ها یا پیست‌های مخصوص اسکیت، از اسکیت برد خود استفاده کنند و یا به اجرا حرکات نمایشی علاقمند هستند توصیه می‌شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه اسکیت برد المنت مدل Nyjah huston

 

اسکیت برد ساکریکس مدل ۵۰۱M

برند ساکریکس نیز یکی از بهترین مارک های اسکیت برد به شمار می‌رود که نام آن برای اهالی ورزش اسکیت برد بسیار آشنا است که همین مسئله باعث شده ما اسکیت برد مدل ۵۰۱ از این برند را به عنوان یکی از بهترین اسکیت بردهای بازار ایران به شما معرفی کنیم. البته، کیفیت این محصول به پای اسکیت برد‌های المنت نمی‌رسد و از آنجایی که اسکیت برد ساکریکس مدل یکی از ارزان‌ترین اسکیت برد‌های موجود در بازار ایران است طبیعی است که به هیچ عنوان نباید کیفیت آن را با محصولات المنت مقایسه کرد.

اسکیت برد ساکریکس مدل  برای رده سنی ۸ الی ۱۳ سال ساخته شده است و تحمل وزن آن به ۶۰ کیلو محدود می‌شود. بنابراین، طبیعی است که اگر بزرگسالان از آن استفاده کنند امکان شکستن تخته اسکیت وجود خواهد داشت. جنس تیغه این محصول از پلاستیک است، از نظر نوع در دسته اسکیت برد‌های کروزر قرار می‌گیرد و تقریبا تمام اجزای دیگر آن نیز از پلاستیک ساخته شده‌اند. به طور کلی، اگر دوست دارید که برای کودک خود تخته اسکیت خریداری کنید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت آن بپردازید، اسکیت برد ساکریکس مدل  یک انتخاب مناسب خواهد بود البته به شرطی که شرایط کودک شما در چهار چوب محدودیت‌های این اسکیت برد باشد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه اسکیت برد ساکریکس مدل ۵۰۱M

 

اسکیت برد المنت مدل Earth

همانطور که عنوان شد، برند المنت یکی از بهترین مارک های اسکیت برد است و به همین دلیل طبیعی است که بیشتر اسکیت بردهایی که در لیست بهترین‌های ما قرار می‌گیرند محصول این برند باشند. مدل Earth یکی دیگر از بهترین اسکیت‌ برد‌های استاندارد این برند است که از نظر کیفیت، چیزی از سایر محصولات المنت کم نداشته و دقیقا همان چیزی است که اسکیت سواران حرفه‌ای به آن نیاز دارند. جنس چوب تخته اسکیت این اسکیت برد از افرا کانادا است که انتعطاف و استحکام لازم را برای یک تخته اسکیت حرفه‌ای دارا است. قطر هر چرخ اسکیت برد Earth برابر با ۶۴ میلی‌متر است و جنس فلزی تیغه آن باعث می‌شود که خیالتان از بابت شکست یا خم شدن تیغه کاملا راحت باشد. از نظر کاربرد، این اسکیت برد یک انتخاب مناسب برای انجام حرکات نمایشی و همچنین عبور از موانع به حساب می‌آید زیرا وزن آن بسیار سبک بوده و نوار گریب‌های آن نیز بسیار با این نوع اسکیت کردن‌ها سازگار هستند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه اسکیت برد المنت مدل Earth

 

اسکیت برد المنت مدل Nyjah

آخرین محصولی که قصد داریم آن را به عنوان یکی از بهترین اسکیت بردهای بازار ایران خدمت شما معرفی کنیم مدل دیگری از برند المنت یعنی اسکیت برد المنت مدل Nyjah است. این اسکیت برد در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید اسکیت برد استاندار به شمار می‌رود چرا که طراحی، ساخت و استهکام آن کاملا بر طرف کننده نیاز یک اسکیت سوار حرفه‌ای‌ خواهد بود.

همانند اکثر محصولات با کیفیت مارک المنت، جنس تیغه اسکیت برد مدل Nyjah نیز از فلز است و تخته اسکیت آن نیز از ۷ لایه چوب افرا کانادایی ساخته شده که این ترکیب فلز و چوب می‌تواند خیال شما را از بابت هرگونه خرابی یا شکستگی اسکیت برد برای سال‌های زیادی راحت کند. قطر هر چرخ این اسکیت برد ۶۴ میلی‌متر است که بهترین اندازه برای اسکیت برد‌های استاندارد به شما می‌رود و از آنجایی که این چرخ‌ها فرمان پذیری بالایی داشته و خود تخته اسکیت نیز با ظرافت هرچه تمام‌تر طراحی شده، اسکیت برد المنت مدل Nyjah کاملا مناسب عبور از مانع‌ها و همچنین حرکات نمایشی خواهد بود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه اسکیت برد المنت مدل Nyjah

 

کلام آخر

امیدواریم این مطلب که در آن چند نمونه از بهترین اسکیت بردهای بازار ایران را خدمت شما معرفی کردیم و همچنین به نکات مهم در مورد خرید اسکیت برد پرداختیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. تجربه شما از اسکیت سواری چیست؟ به نظر شما برای خرید اسکیت برد دیگر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ به غیر از برند‌های معرفی شده، فکر می‌کنید که دیگر کدام برند‌ها می‌توانند لقب بهترین مارک های اسکیت برد را یدک بکشند؟ می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)