بازی فکری و آموزشی

0

بازی‌های فکری و آموزشی از جمله بازی‌هایی هستند که باعث افزایش سطح فکری، اجتماعی و عاطفی کودک شما خواهند شد. بازی‌های فکری مختص به گروه سنی خاصی نبوده و برای تمامی گروه‌های سنی مفید هستند. این دسته از بازی‌ها هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی قابل انجام هستند. از این رو؛ شما هم می‌توانید به صورت گروهی و هم به صورت تکی بازی فکری انجام دهید. بازی‌های فکری و اموزشی باعث می‌شوند فرزند شما در مدت زمان کمتری بتواند، عاقلانه‌ترین تصمیم‌ها را بگیرد. برای این که سرعت آموزش کودک خود را افزایش دهید، بهتر است پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی را خریداری کنید.

بازی‌های فکری و آموزشی، یکی از سالم‌ترین بازی‌ها هستند که باعث می‌شوند کودک شما بتواند به راحتی مسائل را حل کرده و به عبارت دیگر به قدرت حل مسئله دست پیدا کند. بازی‌های فکری و آموزشی معمولا در سنین مختلف وجود دارند و علاوه بر این که باعث سرگرمی افراد می‌شوند، افکار منفی را از آن‌ها دور می‌کنند. در حالت کلی برای این که بتوانید بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی را خریداری کنید، باید راهنمای کلی خرید این بازی‌ها را به خوبی مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید بازی‌های فکری و آموزشی نمایید.

راهنمای خرید بازی‌های فکری و آموزشی

برای این که بتوانید بهترین بازی‌های فکری را خریداری کرده و از آن‌ها برای پرورش ذهن کودک خود استفاده کنید، بهتر است در ابتدا موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید با بررسی هر یک از پارامترهای زیر در میان پرفروش‍‌‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی، بازی مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

  • توجه به رده سنی: برای این که بتوانید مناسب‌ترین و بهترین بازی‌های فکری را خریداری کنید، رده سنی افراد بازیکن را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید برای کودک خود و یا برای رده سنی بزرگسال بازی فکری بخرید، حتما به رده سنی درج شده روی بازی‌ها توجه کنید. (روی تمام بازی‌های فکری و آموزشی، رد سنی بازیکن درج شده است.)
  • توجه به ظاهر بازی: اگر می‌خواهید برای رده سنی خردسال بازی‌های فکری و آموزشی را خریداری کنید، به قطعات موجود در بازی توجه کنید. توجه داشته باشید که قطعات، لبه‌های تیز نداشته باشند و حاوی بوی نامطبوعی نباشند. چون؛ ممکن است باعث ایجاد آلرژی در بدن فرزند دلبندتان شوند.
  • توجه به اصل بودن بازی: در صورتی که قصد دارید پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی خارجی را خریداری کنید، به بارکد کشور سازنده آن توجه داشته باشید. سعی کنید بازی‌هایی را خریداری کنید که اورجینال باشن و از خرید بازی‌های فیک جدا خودداری کنید. بازی‌های فیک به هیچ عنوان اثربخشی بالایی نداشته و برای مواد تشکیل دهنده قطعات بازی از مواد درجه دو و سه و یا حتی مواد بازیافتی استفاده شده است.
  • قیمت ارزان: در بعضی مواقع قیمت ارزان در خرید پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی، دلیل بر خوش شانسی و یا زرنگی شما نیست! برخی از بازی‌های فکری قطعات کم‌تری داشته و یا حتی در ساخت آن‌ها از مواد با کیفیتی استفاده نشده است. از این رو؛ در حالت کلی ارزش خرید را ندارند.
  • نیاز کودک: در هنگام خرید بازی‌های فکری و آموزشی به این نکته توجه کنید که کودک شما نیاز به پرورش کدام یک از ابعاد شخصیتی و یا فکری دارد. سعی کنید بازی را خریداری کنید که بتواند نیازهای کودک شما را پاسخ داده و بتواند ابعاد مختلف شخصیتی و فکری کودک را پرورش دهد.
  • تعداد نفرات: برای این که بتوانید بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی را خریداری کنید، به تعداد نفراتی که می‌توانند آن بازی را انجام دهند نیز توجه داشته باشید.

اگر همیشه در هنگام خرید بازی برای کودک خود وسواس به خرج داده و بهترین بازی‌ها را خریداری کنید، به رشد عاطفی، فکری و اجتماعی کودک خود کمک بسیار بزرگی خواهید کرد.

وِیژگی‌های خرید بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری‌ و آموزشی در رده سنی‌های مختلف

  1. هدف قرار دادن ذهن بازیکن در بازی
  2. ایجاد انرژی و افکار مثبت به جای افکار منفی در ذهن افراد
  3. افزایش انگیزه برای یادگیری بیشتر
  4. افزایش سرعت یادگیری
  5. افزایش خلاقیت
  6. افزایش مهارت‌های مورد نیاز بازیکن

تحقیقات نشان داده است که برای آموزش و افزایش خلاقیت در افراد، بهترین راه استفاده از بازی‌های فکری و آموزشی است. وجود تنوع بالای این دسته از بازی‌ها همواره افراد را دچار چالش می‌کند. اما باز هم مجله بونگ به کمک شما آمده است! ما در این مقاله از مجله بونگ، قصد داریم؛ بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. شما نیز با مطالعه کامل این مقاله می‌توانید یکی از بهترین بازی فکری‌ها را متناسب با نیاز فرزندتان و با توجه به گروه سنی خریداری نمایید.

معرفی ۱۰ تا از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی

بازی فکری جنگا

بازی فکری جنگا یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی کودک، نوجوان و بزرگسال است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این بازی فکری دارای ۴۸ قطعه چوب مستطیلی به همراه تاس می‌باشد. روی تمامی این قطعات چوبی عددی نوشته شده است. شما می‌توانید این بازی فکری مهیج را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. البته بهتر است بدانید که این بازی به صورت لوگو، جنگا و دومینو قابل انجام می‌باشد. یعنی؛ شما با خرید یک عدد بازی فکری می‌توانید سه عدد بازی مختلف داشته باشید.

تمامی افراد بالای ۵ سال می‌توانند از این بازی فکری استفاده کنند. تعداد بازیکن مورد نیاز این بازی، دو نفر نیز کفایت می‌کند. این بازی مهیج که به عنوان پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی موجود در بازار شناخته می‌شود، به مدت یک ساعت قابل انجام است. انجام این بازی باعث تقویت تمرکز و استدلال، پرورش تجسم سه بعدی، پرورش هوش و استعداد و همچنین تقویت مهارت‌های حرکتی و تمرکزی می‌شود. کیفیت ساخت و کیفیت آموزشی این بازی فکری بالا بوده و نسبت به قیمتی که داراست، ارزش خرید دارد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی فکری جنگا

 

بازی شب مافیا

یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی که امروزه در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها رواج پیدا کرده است، بازی شب مافیا می‌باشد. این بازی می‌تواند افراد زیادی را طی ساعت‌ها سرگرم کند. در واقع بازی دورهمی و فکری شب مافیا نسبت به کنسول بازی‌ها هم قیمت پایین‌تری داشته و هم هیجان بالاتری را برای بازیکنان به همراه دارند. در نتیجه از جمله پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی موجود در بازار محسوب می‌شوند. هدف اصلی این بازی این است که شهروندان مافیا را پیدا کرده و آن‌ها را از بین ببرند. در این بازی به هر یک از بازیکنان یک نقش به صورت محرمانه داده می‌شود. نوآوری که در ساخت این بازی صورت گرفته و آن را از دیگر بازی‌های شب مافیا جدا کرده است، این است که در این بازی نقش هر یک از بازیکنان منحصر به فرد می‌باشد.

این بازی دارای ۱۳۴ عدد کارت، شامل؛ ۴۰ کارت شخصیت، ۳۳ کارت رای، ۳۰ کارت حرکت آخر، ۳۰ کارت شب و روز، ۱۲ کارت اتهام، ۳ کارت سفید، ۱ کارت سر صحبت و همچنین ۱ عدد کارت شرایط برد می‌باشد. ۴ عدد ماژیک وایت برد، جداول گرداننده و رای گیری و راهنمای کامل بازی و شخصیت‌ها از جمله اقلام دیگر این بازی محسوب می‌شوند. این بازی یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی رومیزی و دورهمی است که می‌تواند بیش از ۴ نفر را برای ساعت‌ها سرگرم کند. نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان می‌توانند این بازی را خریداری کرده و از آن استفاده کنند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی شب مافیا

 

بازی آموزشی توپ و سبد

بازی فکری و آموزشی توپ و سبد، یکی از ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مناسب می‌باشد. امروزه که اکثر خانه‌ها آپارتمانی شده و به ناچار کودکان باید خود را با بازی‌های کم سر و صدا سازگار کنند. استفاده از بازی‌های مهیجی مانند بازی توپ و سبد پیشنهاد می‌شود. این بازی دارای ۲ سبد سوتی و یک عدد توپ یونولینی است. در نتیجه؛ سر و صدای زیادی نداشته و به راحتی می‌توان آن را در خانه‌های آپارتمانی نیز استفاده کرد.

توپ یونولیتی این بازی آموزشی توسط دکمه‌ای که در کنار سبد قرار دارد به بالا پرتاب می‌شود. شما باید بتوانید آن را با سبد دیگر بگیرید. همچنین در انتهای سبد یک عدد سوت قرار دارد که با دمیدن در آن می‌توانید توپ را به صورت معلق درآورده و آن را کنترل کنید. این بازی از دسته پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که باعث افزایش مهارت حرکتی در افراد می‌شود. استفاده از این بازی به صورت چند نفره و یا دو نفره می‌تواند تا چند ساعت شما را سرگرم کند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی آموزشی توپ و سبد

 

بازی فکری منچ و مار و پله

بازی منچ و مار و پله، یکی از بازی‌های قدیمی است که از دیر باز طرفداران بسیاری داشته است. امروزه نیز این بازی جزو پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی قرار گرفته است. این بازی یکی از بازی‌هایی است که برای تمام افراد خانواده مهیج بوده و همه افراد می‌توانند آن را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. این بازی شامل دو عدد صفحه بازی منچ و ماروپله است که جنس آن‌ها از پارچه می‌باشد. پارچه‌ای بودن جنس صفحات این بازی باعث شده است که قابلیت شستشو داشته و بتوان آن را در محیط‌ها مختلف استفاده کرد. بزرگ بودن صفحه بازی و همچنین مهره‌ها باعث شده است که این محصول نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند.

بازی فکری منچ و مار و پله، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که به خاطر داشتن قطعات ریز (مهره و تاس) خطر بلعیده شدن توسط گروه خردسال را دارد. این بازی برای گروه کودک، نوجوان و بزرگسال مناسب می‌باشد. تعداد بازیکن‌های این بازی حداکثر ۴ نفر می‌باشد. یکی از ویژگی‌های این بازی مهیج و فکری این است که صفحه بازی مار و پله از صفحه بازی منچ کاملا جداست. در نتیجه؛ ۶ نفر هم به صورت همزمان می‌توانند با این بازی فکری بازی کنند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی فکری منچ و مار و پله

 

بازی آموزشی الفبای فارسی

بازی آموزشی الفبای فارسی، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که به یادگیری کامل الفبا و اعداد کمک بسیاری می‌کند. تمام حروف و اعداد از جنس فوم بوده و از جای خود بیرون می‌آیند. این بازی فکری برای سنین خردسال و کودک مناسب است. کودک شما با تکرار و تمرین می‌تواند تمامی حروف الفبا را یاد گرفته و با آن‌ها کلمه بسازد. در کنار حروف الفبا اعداد ۱ تا ۱۰ نیز قرار دارند که به کودک شما جهت آموزش اعداد نیز کمک خواهد کرد.

از جمله مزایای این بازی فکری می‌توان به تقویت و افزایش قدرت تمرکز، تقویت قوه تخیل، تقویت بینایی کودک و تقویت حافظه تصویری اشاره کرد. شایان ذکر است که تمام قطعات این بازی فومی بوده و هیچ خطری برای گروه خردسال نخواهد داشت. اگر می‌خواهید قبل از شروع مدرسه، حروف الفبا را به کودک خود آموزش دهید، این بازی فکری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. برای خرید پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی حروف الفبا به دیجی کالا مراجعه کنید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی آموزشی الفبای فارسی

 

بازی آموزشی چوب خط و چینه کارا

اگر بخواهیم یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی را به شما معرفی کنیم، قطعا بازی چوب خط و چینه بهترین بازی‌ها خواهند بود. این بازی‌ها به تقویت هوش و استعداد ریاضی کودک شما کمک کرده و کودک را به علم ریاضی و انجام محاسبات مشتاق‌تر می‌کند. کیفیت ساخت و همچنین کیفیت آموزشی این بازی بالا می‌باشد.

این بازی، از جمله بازی‌هائیست که کودک در همان دوران ابتدایی مدرسه نیاز به استفاده از آن پیدا می‌کند. به همین دلیل دبیران حوزه آموزشی ابتدایی مدارس، خرید این بازی فکری و آموزشی را پیشنهاد می‌دهند. اگر می‌خواهید فرزند خود را به ریاضی و اعداد علاقمند کنید، بهتر است این بازی را خریداری کنید. بازی آموزشی چوب خط و چینه یک مجموعه دو عددی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که طرفداران بسیاری دارد. قیمت باورنکردنی و بسیار مناسب این محصول باعث شده است تا افراد بسیاری اقدام به خرید این بازی آموزشی نمایند.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی آموزشی چوب خط و چینه کارا

 

بازی آموزشی مدل مدار لامپ و آرمیچر

بازی آموزشی مدار لامپ و آرمیچر، یکی از بازی‌های آزمایشگاهی می‌باشد که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این بازی یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی بوده و برای کودکانی که به کارهای فنی علاقه زیادی دارند، می‌تواند هدیه بسیار مناسبی باشد. این محصول شامل؛ دو عدد گیره انبری، یک عدد سرپیچ، یک عدد لامپ، دو عدد گیره فلزی، یک عدد آرمیچر، یک عدد پره پلاستیکی، یک عدد باتری قلمی، یک عدد محفظه باتری و یک عدد کلید الاکلنگی می‌باشد.

کودک شما در واقع با استفاده از راهنمای بازی به راحتی و بدون نیاز به کمک والدین خود می‌تواند از طریق نیروی باتری و آرمیچر، پره پلاستیکی را به حرکت درآورد. این بازی برای کودکان و نوجوانان گزینه مناسبی می‌باشد. کیفیت ساخت، کیفیت آموزش و همچنین نوآوری در این بازی بسیار بالا است. قیمت خرید این محصول نیز بسیار مناسب می‌باشد. این بازی یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که به صورت تجربی و آزمایشگاهی یک کار فنی را به کودک شما آموزش می‌دهد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی آموزشی مدل مدار لامپ و آرمیچر

 

بازی فکری ارشیا مدل دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای

یکی دیگر از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی، بازی‌های کارتی هستند. این دسته از بازی‌ها برای تمامی سنین مناسب بوده و می‌توانند تا ساعت‌ها سرگرم این بازی باشند. بازی فکری دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای یکی از همین بازی‌های کارتی از برند ارشیا می‌باشد. این بازی دارای چندین کارت و یک صفحه بازی است که بازیکنان توسط مهره و تاس روی آن حرکت می‌کنند. یک راهنمای کلی در جعبه این بازی قرار دارد که قوانین و مقررات بازی و روش‌های انجام بازی را به بازیکنان آموزش می‌دهد.

این بازی علاوه بر این که می‌تواند بهترین سرگرمی برای فرزندان شما باشد، به تقویت حافظه و تمرکز آن‌ها نیز کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی موجود در بازار را برای فرزند خود خریداری کنید، خرید بازی فکری ارشیا مدل دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شما می‌توانید این بازی فکری محبوب را از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با بهترین قیمت‌ها خریداری نمایید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی فکری ارشیا مدل دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای

 

بازی شهروند و مافیا

بازی شهروند و مافیا یکی دیگر از جدیدترین و پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازی در میان افراد مختلف به صورت‌های متفاوتی انجام می‌پذیرد. ولی؛ در حالت کلی بازیکنان حرفه‌ای این بازی با استفاده از ۱۸ کارت این بازی را پیش می‌بردند. از این رو؛ پکیج بازی شهروند و مافیا نیز دارای ۱۸ عدد کارت لمینیت شده مشترک می‌باشد. این بازی برای سنین نوجوانان و بزرگسالان مناسب بوده و این افرد را به چالش می‌کشاند.

در بازی مهیج شهروند و مافیا تمامی افراد سعی می‌کنند نقش شهروند را بازی کنند. مافیا نیز شب‌ها شهروندان را از دور مسابقه خارج می‌کند تا نهایتا خود پیروز بازی باشد. در این بازی در صورتی که تعداد شهروند و مافیا برابر شود، مافیا برنده بازی خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این بازی مهیج به جز سرگمی می‌توان به ترغیب افراد به انتخابی درست، افزایش سطح هوش افراد، تسلط به زبان محاوره‌ای و افزایش قدرت تشخیص اشاره کرد. بیش‌تر از ۴ نفر می‌توانند در این بازی مشارکت کرده و تا ساعت‌ها سرگرم بازی شوند. این بازی یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی می‌باشد که البته از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی شهروند و مافیا

 

بازی آموزشی علائم راهنمایی و رانندگی

بازی آموزشی علائم راهنمایی و رانندگی، بر اساس استانداردهای کانون پرورش فکری کودکان می‌باشد. این بازی به کودکان شما کمک می‌کند تا بتوانند با مهم‌ترین علائم راهنمایی و رانندگی موجود در خیابان‌ها آشنا شوند. استفاده از این پکیج باعث می‌شود ذهن کودک نسبت به این علائم کنش و واکنش نشان دهد. پکیج بازی آموزشی علائم راهنمایی و رانندگی شامل ۲۴ عدد ماکت مهم‌ترین علائم راهنمایی و رانندگی بوده و به عنوان پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی به فروش می‌رسند.

یک شرکت ایرانی اقدام به تولید این علائم راهنمایی و رانندگی با بهترین مواد نموده است. سایز هر یک از این علائم  می‌باشد. اگر می‌خواهید به فرزند خود این علائم را آموزش دهید، انتخاب بازی آموزشی علائم راهنمایی و رانندگی می‌تواند، بهترین انتخاب شما باشد. این بازی آموزشی، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فکری و آموزشی موجود در بازار می‌باشد. برای خرید انواع بازی‌های فکری و آموزشی برای تقویت هوش و حافظه فرزند خود و متناسب با نیازهای او کافیست به فروشگاه دیجی کالا مراجعه کنید.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه بازی آموزشی علائم راهنمایی و رانندگی

 

امتیاز دهید